УПФУ інформує!!!

Бердичівське об’єднане управління Пенсійного фонду України в Житомирській області інформує!

Легальна заробітна плата — гарантія соціального захисту громадян.

     На сьогодні питання «легалізації» трудових відносин громадян і їх заробітної плати є одним із найбільш актуальних. Адже не секрет, що для значної кількості громадян їх відносини із роботодавцями не відповідають нормам чинного законодавства про працю.
     Однією з найболючіших проблем нашого сьогодення є виплата заробітної плати “у конвертах”. Адже значна частина найманих працівників свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати свою заробітну плату як “офіційну” (майже завжди мінімальну) та неофіційну, яка значно вище мінімальної.
      А іноді трапляється і так, що працівники навіть і не знають про те, що їхня зарплата значно відрізняється від тієї, яка записана у відомості та зазначена у поданій звітності до персоніфікованого обліку в органах Пенсійного фонду. Тому питання виплати офіційної зарплати на сьогодні дуже актуальне.
     В результаті, погодившись на отримання зарплати в “конвертах”, багато працівників не задумуються, що насамперед вони свідомо обкрадають самі себе.
     На перший погляд, здається, що ж тут поганого, вигідно як для роботодавця так і для робітника. Адже перший – не сплачує податки та внески, а другий – отримує достатню суму заробітку.
     Однак, насправді ця вигода зовсім примарна. Працівник, який отримує зарплатню неофіційно, повністю беззахисний перед роботодавцем.
      Маючи дуже сумнівний виграш сьогодні, можна надбати однозначний програш у майбутньому. Звернувшись, при необхідності, з питань захисту своїх прав, до будь якої інстанції, у такого працівника не буде жодних доказів для підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати.
      Отримуючи свою заробітну плату у “конверті”, такий працівник вчиняє також серйозне правопорушення – фактично він особисто та його працедавець ухиляються від оподаткування.
    Окрім того, мають місце негативні наслідки цього явища і для самого працівника, який позбавляє себе гідної пенсії та інших соціальних виплат у майбутньому. Адже, відповідно до чинного законодавства, лише за умови сплати працедавцем внесків, йому буде зараховано відповідний страховий стаж.
    Зарахування страхового стажу буде здійснюватись пропорційно сплаченим страховим внескам. Бувають ситуації, коли людям за рік роботи зараховується менше одного місяця страхового стажу. А низька заробітна плата дає низький коефіцієнт заробітку, який враховується при обчисленні пенсії.
    Отже, не оформлені належним чином трудові відносини між працівником і роботодавцем призведуть до того, що такий працівник залишиться без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою.
    А найдієвішим методом у боротьбі із зарплатою «у конвертах», насамперед може бути прагнення самих найманих працівників змусити роботодавців чесно платити заробітну плату із дотриманням вимог чинного законодавства, а про факти виплати її «у конвертах» негайно повідомляти органи праці та соціального захисту населення, прокуратуру, профспілки та інші органи виконавчої влади.

                                                                                                                                                         Адміністрація об’єднаного управління

Заробітна плата – легальна чи в “конвертах”?

    Кожний громадянин має право працювати та отримувати за свою працю заробітну плату, не меншу від визначеної чинним законодавством, оскільки на розрахунок майбутньої пенсії впливає величина страхового стажу і розмір заробітної плати, з якої було сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України.
    Якщо місячна заробітна плата нарахована не менше встановленого мінімального рівня та з неї сплачено єдиний соціальний внесок, тоді такий місяць зараховується у страховий стаж в повному обсязі, відповідно до          Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. В іншому випадку, коли сума нарахованої зарплати менша мінімальної, то страховий стаж обчислюється пропорційно сплаченим внескам.
    Установи, організації, підприємства та суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані проводити виплату заробітної плати, дотримуючись законів, та нести відповідальність за ухилення від сплати податків та порушення норм законодавства щодо нарахування і виплати винагороди за працю. Деякі роботодавці, ігноруючи свої обов’язки щодо виплати гарантованого рівня мінімальної заробітної плати, уникають зайвих витрат та видають своїм працівникам зарплату в “конвертах”. Робота без оформлення трудових відносин та офіційної винагороди за працю не дає відчути найманому працівнику себе соціально захищеним.
     Сьогодні актуальність легальної заробітної плати перебуває на високому рівні, тому що це дозволяє збільшити надходження до бюджетів усіх рівнів, в першу чергу, до Пенсійного фонду України, надає соціальні гарантії для працівників – майбутніх пенсіонерів. Немає офіційної зарплати – немає страхового стажу, відповідно пенсії за віком, права на відпустку, на виплату лікарняних, допомоги по безробіттю. А також можуть звільнити у будь-який час, без жодних компенсацій.
      Найбільша проблема по легалізації заробітної плати у суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.        Працевлаштовуючись на роботу до приватного підприємця, необхідно укласти з ним трудову угоду та переконатися, чи перераховують за вас єдиний соціальний внесок.
      Кожний місяць до управління Пенсійного фонду України надходить список страхувальників, які виплату заробітної плати проводять менше встановленого мінімуму. Спеціалісти управління, опрацьовуючи їх, виявляють роботодавців, що фактично недоплачують зарплату, а відповідно страхові внески. Результати передаються до контролюючих органів та органів виконавчої влади для усунення порушень законодавства зі сторони роботодавця.
     Пенсійний фонд України надає можливість застрахованим особам зареєструватися на веб-порталі та контролювати свою легальну заробітну плату і майбутню пенсію. Для цього необхідно звернутися до Бердичівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України за адресою: м. Бердичів, вул. Л.Карастоянової, 29 (зал обслуговування).
                                                                                                                                                      Адміністрація об’єднаного управління

Пенсійне страхування українців незабаром зміниться.

     Кабінет Міністрів України розробляє нові положення роботи накопичувальної системи пенсійного страхування. Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій” № 2148-VIII від 3 жовтня 2017 року, або так званою “пенсійною реформою” передбачено, що з 01 січня 2019 року поряд із солідарною має функціонувати обов’язкова накопичувальна система пенсійного страхування. В чому вона полягає:
      По-перше, участь на даному рівні страхування, підписавши договір, будуть приймати застраховані особи (учасники накопичувальної системи), які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, тобто ті, на заробітну плату яких нараховується та сплачується роботодавцем єдиний соціальний внесок.
       В пункті 9 прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” зазначено, що особи, яким на 1 січня 2019 року залишилося менш як 10 років до досягнення пенсійного віку, мають право прийняти рішення не сплачувати страхові внески до накопичувальної системи пенсійного страхування.
      По-друге, сплачені внески до накопичувальної пенсійної системи будуть спрямовувати на інвестування, а не на виплату поточних пенсій, на відмінну від солідарної системи. В свою чергу, на інвестовані внески будуть нараховувати відсотки, що мають вберегти гроші від інфляції, а також покрити видатки на адміністрування (обслуговування) та забезпечити декілька відсотків реального доходу. Дані кошти є лише власністю учасника цієї системи, які будуть обліковуватися на особистому рахунку у державному Накопичувальному фонді. Застраховані особи зможуть отримувати довічну пенсію або одноразову виплату.
       По-третє, Законом України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування” № 6677 від 10 липня 2017 року передбачено, що в рік запровадження розмір внеску становитиме 2 %, а кожен наступний рік він буде збільшуватися на 1 % до досягнення 7% і на даному рівні зафіксується.
        Кабінет Міністрів вже затвердив 11 жовтня 2017 року “План заходів із запровадження накопичувальної системи на 2017 – 2018 роки”, до 01 січня 2019 року мають бути ще прийняті закони і постанови для забезпечення належного функціонування накопичувальної системи.
       Накопичувальне пенсійне страхування – це можливість отримати гроші з системи як одразу, так і частинами, заповідати своїм спадкоємцям, мати надбавку до основної пенсії за віком.

Думати про майбутнє необхідно вже сьогодні!

                                                                                                                                                          Адміністрація об’єднаного управління